کلینیک بازاریابی و تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





کلینیک بازاریابی و تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

یک مکانیزم بازخورد مؤثر فوق العاده ضروری است تا بدین وسیله نکات مثبت و اثربخش سازمان و همچنین نکات منفی و آسیب رسان آن شناسایی گردد. این اقدام نکات مثبت زیر را به همراه دارد:- روش سودمندی برای اندازه گیری عملکرد و تخصیص منابع، برای پروژه ها و کارهای پربازده می باشد.- سنجش عملکرد واقعی را به همراه دارد. – تمرین مفیدی برای نزدیک شدن به مشتری و درک متقابل از همدیگر می باشد – ابزاری برای تقویت شایستگی است – وسیله ای برای جلوگیری به موقع از انحرافات عملکردی - معیاری مطمئن برای حصول اطمینان از اجرای درست برنامه های بهبود تکامل و توسعه است.مرحله دوم: نحوه دریافت بازخورد از مشتری.برای این کار راههای مختلفی وجود دارد:گرفتن بازخورد از طریق ارتباطات مستقیم و چهره به چهره کارکنان با مشتریاز طریق افرادی که دارای اطلاعات وسیع و مبسوطی هستند.از طریق روش گزارش دهی و یا استقرار تکنولوژی ITتشکیل گردههای حل مسئله، طوفان مغزی و تکنیک استوری بوردمدل RADAR اسناد در فرمتهاي فيزيكي نيست. پياده سازي سيستم پشتيبان گيري از اين اطلاعات، امنيت و پايداري اطلاعات را تضمين خواهد كرد. 3. توزيعسيستم CRM بر توزيع كالا نيز تأثير مي گذارد. CRM مي تواند به كاهش نرخ مرجوعي كالا و نيز تكرار عدم موجودي كالا كمك كند. اين تقليل هزينه هاي حمل را از طريق هماهنگي بيشتر بين سازمان و توزيع كنندگان كاهش مي دهد، CRM همچنين بر كاهش هزينه هاي عملياتي در توزيع كالا و خدمات تأثير دارد. سازمانها هزينه هاي گزافي را صرف توزيع كنندگان می کند تا ايشان براي محصولات بازاريابي كنند و فروش انجام دهند. CRM به سازمانها كمك مي كند تا كانالهاي توزيع بهتري را شناسائي كرده تا از آن طريق بطور اثر بخش تري پيامهاي بازاريابي خود را به مشتريان هدف برسانند. در نتيجه سازمان مي تواند پول بيشتري را از طريق قطع ارتباط كانالهاي توزيع ناكارآمد حفظ نمايد. 4. خدماتCRM همچنين مي تواند هزينه هاي مربوط به خدمات مشتريان را كاهش دهد چرا كه CRM پوشش قرار می دهد،برنامه ها و شرکا؛ مدیریت و نظارت؛و اجرا. آنچه را که Gordon 11 عنصر بازاریابی ارتباط (که تا اندازه ای بعنوان جایگزین چهار عنصر سنتی بازاریابی عمل می کند) شناسایی کرد ،بدین صورت نامگذاری کرد:مشتری:بازاریابی ارتباط اشاره می کند به اینکه اهداف منحصربفردی برای هر مشتری تنظیم می شوند،و سپس استراتژی مواجهه با هر یک از آنها توسعه می یابد.طبقات:دامنه و قلمروی محصولات و خدمات ارائه و مهیا شده برای مشتریان را مشخص می کند. توانایی ها :محدوده ای از آن شایستگی هایی که می بایست در هر شرکتی به منظور ایجاد سود دو جانبه موجود باشد. هزینه،سودبخشی و ارزش:تمرکز بر درک و اصلاح مفهوم سوددهی به مشتریان،و سپس به اشتراک گذاشتن این ارزش.کنترل تماس ،برحسب پروسه ی نقدی:برای اطمینان از اینکه فرآیندها عملکرد موثر و کارآمدی در منافع مشترک و دوجانبه مشتری و شرکت داشته باشند، بازاریابان ارتباط لازم است گروه را با تمرکز بر مشتری رهبری پیاده سازی موفق ecrm عبارتند از تمرکز بر مستحکم کردن ارتباط با مشتریان ، سود مندی بیشتر مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید ، تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری برای تصمیم گیری تجاری .[7]مراحل پیاده سازی :ecrmبرنامه ریزی : تقسیم بندی مشتریان تعیین شده و مجموعه فعالیتهای لازم به منظور کسب اهداف مورد نظر که این فعالیتها برای برقراری ارتباط بلند مدت با مشتری باید توسعه یابد و در واقع این امر یک نقشه استراتژی سازمان برای ایجاد وفاداری و رضایت مشتری است .محاوره با مشتری : گفتگو با مشتریان از طریق کانالهای مختلفی چون انترنت ، اینترانت ، ایمیل و ... صورت می پذیرد . بنابراین سازمان به فرایندها و سیستمهایی نیاز دارد که هر یک از کانالهای ارتباطی را اداره کند .فرایند اطلاعاتی : در این مرحله تمامی اطلاعات به وجود آمده در طی مرحله محاوره ثبت شده و از کسب کامل نیازها و خدمات و درخواست مشتری اطمینان حاصل می شود .بهره برداری : تمامی اطلاعات جمع آوری شده درباره


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : shahin