مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی

بازاریابی قطره ای، در هر مرحله ای از فرآیند خرید، فعالیتهایی انجام می گیرد که برند شما در ذهن مشتری بطور مستمر تکرار شود. بطور مثال ارائه مقاله های مفید در مرحله ای از خرید که مشتری در حال جمع آوری اطلاعات است، یک نمونه از بازاریابی قطره ای است.فرض کنید شما ارائه دهنده کالا یا خدماتی هستید که برای مشتری هدف شما تا حدودی ناشناخته هست. بدین معنی که مشتری شما اطلاعات کمی از کالا و خدمات شما داشته و مطمئن نیست که با خرید از شما چه منفعتی نصیبش خواهد شد. بعنوان مثال؛ بیمه عمر که اغلب مردم درباره این نوع از بیمه اطلاعات کمی دارند. احتمالا تماسها و درخواستهای مشتریان هدف شما بیشتر کنجکاوی خواهد بود تا یک خرید واقعی.اما این بدین معنی است که مشتریان هدف شما علاقه ای به بیمه عمر ندارند؟ مطلقا خیر. این بدین معنی است که کنجکاوی آنها بیشتر از اشتیاق به خرید است. می توان فروخت؟ با ارائه کمی اطلاعات، حتما فروش می تواند انجام شود.نکته ای که در مورد اهداف این گونه بنگاه های تجاری با روشهای ساده قابل دستیابی اند. با افزایش میزان رقابت در جذب مشتری و رشد بنگاه های تجاری در این زمینه، نیاز به افزایش توانایی ابزارهای مدیریت بر ارتباط با مشتریان نیز شدت می گیرد. بنابراین انتخاب روش مدیریت كردن بر مشتریان از میان روشهای سنتی تا بكارگیری قوی ترین نرم افزارهای CRM بستگی به میزان نیاز بنگاه تجاری در این زمینه دارد.حتی سازمان هایی كه تصمیم به مكانیزه سازی مدیریت ارتباط با مشتری می گیرند نیز در دو دسته ی متفاوت تقسیم بندی می گردند.دسته ی اول سازمانهایی كه یك بخش مجزا به عنوان واحد مدیریت ارتباط با مشتری تشكیل می دهند.دسته ی دوم سازمانهایی كه از یك سرویس دهنده برای انجام این كار استفاده می كنند.در این مستند سعی شده تا درابتدا به شناسایی قابلیت ها و امكانات رایج در نرم افزارهای CRM پرداخته شود و سپس اطلاعاتی در مورد معروف ترین شركت هایی كه نرم افزارهای CRM را عرضه می كنند (برای سازمان های دسته ی اسناد در فرمتهاي فيزيكي نيست. پياده سازي سيستم پشتيبان گيري از اين اطلاعات، امنيت و پايداري اطلاعات را تضمين خواهد كرد. 3. توزيعسيستم CRM بر توزيع كالا نيز تأثير مي گذارد. CRM مي تواند به كاهش نرخ مرجوعي كالا و نيز تكرار عدم موجودي كالا كمك كند. اين تقليل هزينه هاي حمل را از طريق هماهنگي بيشتر بين سازمان و توزيع كنندگان كاهش مي دهد، CRM همچنين بر كاهش هزينه هاي عملياتي در توزيع كالا و خدمات تأثير دارد. سازمانها هزينه هاي گزافي را صرف توزيع كنندگان می کند تا ايشان براي محصولات بازاريابي كنند و فروش انجام دهند. CRM به سازمانها كمك مي كند تا كانالهاي توزيع بهتري را شناسائي كرده تا از آن طريق بطور اثر بخش تري پيامهاي بازاريابي خود را به مشتريان هدف برسانند. در نتيجه سازمان مي تواند پول بيشتري را از طريق قطع ارتباط كانالهاي توزيع ناكارآمد حفظ نمايد. 4. خدماتCRM همچنين مي تواند هزينه هاي مربوط به خدمات مشتريان را كاهش دهد چرا كه CRM مدیر سازمان بین مشتریان از لحاظ سلیقه و نوع درخواست آنها تمایزقائل شود موجب می شود که کسب مشتریان جدید با پیشنهاد مشتریان فعلی افزایش یافته و این چرخه همچنان در گردش باشد . شکل1- مراحل کلیدی شکل گیری CRMتعریف ecrmمدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی یک استراتژی بازاریابی ، فروش و خدمات الکترونیکی یکپارچه می باشد که در شناسایی ، به دست آوردن و نگهداری مشتریان که به عنوان بزرگترین سرمایه شرکت می باشند ایفای نقش می کند . مدیریت روابط با مشتریان الکترونیکی ، نتیجه یکی از تغییرات بنیادین در باورها و پارادایمهای تجاری است و آن تغییر رویکرد سازمانها از روابط انبوه و کلی با گروههای مختلف مشتریان به روابط تک تک و مجازی با آنها از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد به عبارت دیگر راهبرد تجاری است که به سمت افزایش حجم مبادله های تجاری شرکت پیش می رود . در واقع می توان اینگونه بیان نمود که مدیریت روابط مشتریان الکترونیکی حاصل کاربرد فناوری وب و


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : shahin