![]() |
شنبه 23 آبان 1394 |
چهارم خسارتهای پولی و غیر پولی مشتری در جهت کسب کالا مثل هزینه های جستجو، یادگیری، نگهداری و نیز ریسک های مالی و اجتماعی و زمان و انرژی صرف شده از نظر مشتری هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت لحاظ می شود. (Yonggui Wang, 2004, P. 172)مدل شس در مورد ارزش مشتری در ارتباط با سایر مولفه های بازاریابی نیز مورد استفاده قرار گرفته است که از این بین می توان به تحقیقی که جهت بررسی رابطه قیمت ، برند و ارزش مشتری در بانکهای تایوان انجام شد اشاره کرد. هدف این تحقیق بررسی رابطه قیمت، نام تجاری محصول و ارزش از دید مشتری و توصیف تاثیری بود که قیمت و برند از طریق کیفیت خدمات و ریسک دریافتی بر ابعاد کلیدی ارزش از دید مشتری می گذارند. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر غیر مستقیم برند از طریق کیفیت خدمات بر ارزش مشتری و نیز تاثیر غیر مستقیم قیمت بر ارزش مشتری از طریق ریسک دریافتی بود و مدیران بانکها را بر آن داشت تا از طریق سیاست گذاری بجا و شایسته در قیمت و موقعیت از LCCS بود. در نهایت، مشارکت فعال و سرمایه گذاری رقابتی توسط دولت منطقه ای کره جنوبی یک نیروی محرک اصلی برای ایجاد LCCS متعدد بود. بدون شک، کرایه کم از LCCS ممکن است یکی از عوامل عمده برای تصمیم یک مسافر باشد (جو وهمکاران، 2008)، هیدالگو، منظور، الاواریتا و فریز ( 2008) ارائه یک قیمت پایین تر برای راضی کردن مشتریان و به منظور تشویق آنها که دوباره از همان شرکت هواپیمایی خریداری کنند. با این حال، کیفیت از یک LCC یک عامل حیاتی تر از کرایه کم است، از آنجا که کیفیت جلب کلیدی از مسافران است. به عنوان مثال، جذب از LCCS ممکن است ناپدید شود اگر FSCS کرایه را کاهش داده بودند. با توجه به چانگ و یه (2002) مزیت رقابتی یک شرکت هواپیمایی درک کیفیت خدمات از مسافر است، هر چند کرایه کم سلاح اصلی رقابت است. اگر چه حامل ایالات متحده، هواپیمایی جنوب غربی یک LCC است، مسافران درک کیفیت خدمات خطوط هوایی جنوب غربی بالاتر از آن از دیگر ایالات متحده FSCS می باشد مشتریسیستم CRM امکان مدیریت جامع بازاریابی را در حوزه های برنامهریزی، بودجهبندی، اجرا و اندازهگیری تاثیرات فعالیتهای بازاریابی فراهم میآورد. امکانات بی نظیری از جمله دسته بندی اطلاعات، توانمندیهای منحصربفرد در مدیریت کمپین، تحلیلهای روشنگر برای افزایش کارایی برنامه های بازاریابی، بالا بردن اثربخشی و پیگیری اهداف بازاریابی از جمله این امکانات است.برخی از امکاناتی که سیستم CRM در این حوزه در اختیار سازمان قرار می دهد عبارتند از:بخش بندی بازارCRM به سازمان اجازه میدهد تا بخش های هدفمند و دقیقی را در رده مشتری، شریك و مشتری احتمالی ایجاد كند. با تقسیم بازار به بخش های مختلف، ضمن کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات، سازمان قادر به ارائه محصولات و خدمات اختصاصی تر و در نتیجه جذابتر خواهد بود. طراحی و اجرای کمپین هابا CRM سازمان قادر خواهد بود کمپین های بازاریابی و برندینگ را بطور اثربخش برنامه ریزی، بودجه بندی و اجرا نماید. همچنین سازمان سیستم CRM تعبیه شده است. از آنها استفاده کنید. پذیرش متدولوژی فروشمدیران فروش به این نکته توجه خاصی دارند که فروشندگان آنها در حال انجام چه کاری هستند. شرکت معمولا دارای یک متدولوژی فروش است که مدیر فروش آنرا مشخص می کند. اگر مدیر کارش را به درستی انجام می دهد، خواهان این موضوع خواهد بود که فروشندگان وی نیز متدولوژی فروش را به چه شیوه ای پیاده سازی می کنند. مطلب مرتبط: آیا سیستم CRM شما به افزایش فروش کمک کرده است؟ از آنجاییکه این متدولوژی احتمالا از طریق سفارشی سازی یا قالب های پیش ساخته در داخل CRM تعبیه شده است، بررسی این موضوع راحت خواهد بود که در چه جایی ترتیب صحیحی از فعالیت ها و در چه جایی انحراف از امور صورت گرفته است. کارایی متدولوژی فروشدر کنار دانستن اینکه چه کسی فرآیندهای فروش را به درستی انجام می دهد، دانستن این موضوع که این فرآیند تا چه حد در بسته شدن فروش کارآمد بوده است نیز دارای اهمیت است. ممکن است متغیرها و تنظیمات خاصی
نظرات شما عزیزان:
![]() نویسنده : shahin
![]() |