![]() |
یک شنبه 27 دی 1394 |
شناخت اين علايم به همراه استفاده مجدد از اجزاى خزانه فناورى براى پيادهسازى CRM مىتواند صرفهجويى قابل توجهى در زمان و هزينه كند.سازمانها بايد به اين باور برسند كه CRM محكوم به شكست نيست. با شناخت نشانههاى اعلام خطر و اعمال عكسالعملهاى مناسب در برابر آنها مىتوان مسير حركت اشتباه CRM را قبل از انتهاى كار اصلاح كرد.اين نشانهها را مىتوان به سه دسته تقسيم كرد كه در مميزىها خود را نشان مىدهند:الف) افراد: مشخص كردن ريسكهاى فرهنگى-سازمانى مربوط به CRM، در قالب يك فن كسبوكار و راهكار فناوري.گرچه اكثر سازمانها به CRM در زمان طراحى، بهعنوان يك فن كسبوكار، متمركز روى مشترى نگاه مىكنند، نتايج تحقيقات اوليه نشاندهنده تبديل ديد »فن كسبوكار» به «پروژه فناورى» است كه اين امر با فقدان ملاحظات مربوط به نقشهاى سازمانى، تشديد مىشود.هشدارهاى انسانى عبارتند از:نبود پشتيبانى يا ميدان ديد اجرايي.تعدد پروژههاى جزيرهاى (معمولا در جهات دهد که Dynamics CRM 2011 به بهبود سیستم مدیریت تامین کنندگان و شرکای تجاری از طریق موارد زیر کمک می کند: فراهم آوردن دید 360 درجه از همه تامین کنندگان و شرکای تجاری شامل اطلاعات، ارتباطات و ...ایجاد ارتباط بین تامین کنندگان و سایر ارتباطات مشتری محور مثل فرصتهای فروش، سفارشات، پروژه ها و ...ایجاد ارتباط بین تامین کنندگان و شرکای تجاری و کمپین های بازاریابی یکی از دغدغه های مهم مدیران در تصمیم گیری در ارتباط با پیاده سازی سیستم CRM میزان سود و منفعتی است که از پیاده سازی این سیستم نصیب سازمان می شود. در تحقیقی که شرکت مایکروسافت انجام داده است، این سوال بخوبی پاسخ داده شده است. تحقیق مذکور در حوزه های متاثر از سیستم CRM یعنی بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان انجام شده است. طبق اعلام شرکت مایکروسافت، نرخ بازگشت سرمایه پیاده سازی سیستم Microsoft CRM رقمی معادل 243 درصد می باشد. در ادامه نتیجه تحقیقات در خصوص میزان سود و نرخ بازگشت سرمایه است. در تلاش برای حفظ و یا بهبود رضایت مشتری در پرتوی از این چالش ها، کوشش ترین اقدام در جهت بهبود ارتباط با مشتریان از طریق "ارتباطات جدید مشتری خبرنامه ها و سخنرانی ها "در حالی که چند نفر دیگر گزارش " افزایش سطحی از خدمات بالادست" دادند.توانایی مشتریان برای درک محصولات ما ارائه می دهیم و تفاوت در محصولات که ما داشتیم. نتیجه امتیاز متوسط 0.1+. اجماع جزئی در میان افسران معتمد که مشکلات نسبتا کمی با نیازهای مشتریان در درک خطوط محصول و تفاوت محصول وجود دارد. 52 نشان می دهد که آن نگرانی کننده نیست در حالی که 27 اشاره کرد برخی از بهبود مثبت و 17 گزارش برخی از تاثیر منفی را در این سطح از روابط مشتری.سیاست ها و روش های موسسه مالی من تبدیل شده اند بسیار بیشتر محدود، بسیار کمتر محدود کننده و یا تغییر نکرده است. نتیجه امتیاز به طور متوسط 1.3-. تعجب آور نیست، ماموران گزارش دادند که سیاست ها و روش ها در سازمان افسران معتمد، بسیار محدود در سال ارتباطی،معمولاً نیازمند پاسخ فوری مشتری است و براین اساس، اثربخشی فعالیتهای بازاریابی مستقیم به صورت کمی قابل سنجش است.بازاریابی مستقیم، لزوماً شامل فعالیتهای کوتاه¬مدت و پاسخ¬مدار نیست. عمده اقدامهای انجام گرفته در زمینه بازاریابی مستقــیم به صورت کمی قابل سنجش است. بازاریابی مستــقیم به دنبال توسعه روابط مستقیم مستمر با مشتریان است، چراکه اکثر بازاریابان براین باورند که هزینه جذب مشتریان جدید، پنج برابر حفظ مشتریان فعلی است. براین اساس فعالیت¬های بازاریابی مستقیم،به عنوان ابزاری برای رضایتمند نگه داشتن مشتریان و تشویق او به هزینه کردن خواهدبود. زمانی که مشتری جذب شد، فرصت فروش سایر محصولات بنگاه به او، به وجود می¬آید(peter,1999: 18)رشد بازاریابی مستقیم فروشهایی که از راه مجرای سنتی بازاریابی مستقیم انجام می¬شود، رشد بسیار سریعی داشته¬اند. عوامل متعددی باعث این رشد بوده¬اند. در تعداد زیادی از بازارهای خاص که به اولویتهای ویژه
نظرات شما عزیزان:
![]() نویسنده : shahin
![]() |